פירוק שיתוף במקרקעין בין אחים

שותפות במקרקעין בין אחים מהווה פתח למחלוקות ולסכסוכי ירושה קשים בנוגע לאופן השימוש בנכס וצורת הניהול שלו. אם האחים קיבלו בירושה מקרקעין כמו דירה ואין ביניהם הסכמה ניתן לפרק את השותפות במקרקעין וכך כל אחד מהאחים המחזיק בזכויות בנכס יוכל לממש את זכותו בו. בבתי המשפט דנים לא פעם בפירוק שותפות בין אחים לאחר שהם ירשו נכס מהוריהם והם לא מצליחים להגיע להסכמות על אופן השימוש בדירה או בנכס אחר.

הליך פירוק שיתוף במקרקעין בין אחים מתחיל בירושה שהם קיבלו מהוריהם, למשל דירת מגורים או מגרש פרטי. האחים היורשים על פי דין מעוניינים להעביר בעלות על הנכס שהם ירשו ולרשום אותו על שמם. עליהם להוציא צו ירושה בהקדם האפשרי, כמובן בעזרת עורך דין מקצועי ומנוסה בדיני ירושה, ועורך הדין מטפל בבקשה למתן צו ירושה ובהעברת הנכס על שם האחים. אם מתגלעים חילוקי דעות בין האחים שירשו את הנכס, עורך דין ינסה לגשר ביניהם ולהביא לכדי הסכמה, אחרת יש להגיש תביעה לפירוק השיתוף במקרקעין.

פירוש השיתוף במקרקעין עקב אי הסכמה בין האחים

ברוב המקרים הצורך בפירוק שיתוף במקרקעין נובע מאי הסכמה בין האחים שירשו את הנכס לעניין השימוש בו. יש מצבים שבהם אחד מהאחים היורשים מעוניין לגור בדירה בעוד אח אחר רוצה לשפץ את הנכס לצורך העלאת שווי הדירה כדי למכור אותה בשוק החופשי ולחלוק את הרווח בין האחים היורשים.

כמו כן, יכול להתרחש מצב שבו אח אחד רוצה להשכיר את הנכס אך האחים היורשים לא מצליחים להגיע להסכמה בעניין גובה השכירות ואופן חלוקתה ביניהם, במצב שבו הם לא ירשו חלקים שווים. בגלל הבעלות המשותפת בנכס הם אינם יכולים לעשות פעולה בדירה ובדיני המקרקעין והירושה יש פתרונות לבעיה זו.

אם מתגלעים חילוקי דעות בין האחים שירשו יחד נכס מקרקעין הם לא יכולים לעשות שימוש בנכס, ומצב זה עלול לגרום להם נזק כספי, ובנוסף הנכס עומד קפוא בשוק הנדל"ן ומצב זה נוגד את האינטרס הציבורי. לכן, המחוקק הישראלי מציע פתרון למצבים אלה, ובאמצעות הליך משפטי המכונה פירוק שיתוף במקרקעין ניתן לחלק את הנכס לכמה חלקים, בהתאם למספר האחים היורשים, אך פתרון זה אפשרי רק כאשר האחים ירשו קרקע שניתנת לחלוקה פיזית. במקרה של דירת מגורים הפתרון הנדרש הוא שונה וניתן למכור את הנכס שהאחים ירשו לצד שלישי או שהאחים מגיעים להסכמה שאחד מהם יקבל את הבעלות על הדירה בתמורה לקניית חלקם של האחים היורשים האחרים.

ייעוץ וליווי משפטי

חשוב לדעת כי לא מעט סכסוכי יורשים מתגלעים בין האחים כאשר ההורים מורישים להם נכס מקרקעין. הסיבה לכך היא העלייה החדה במחירי הנדל"ן ומאחר ומדובר בנכס יקר ערך, כל אחד מהאחים היורשים מעוניין לממש את מלוא זכויותיו בנכס. לא פעם האחים היורשים מגיעים לוויכוחים מרים וקשים המסתיימים בבית המשפט, אך עדיף להימנע מסכסוך מתמשך בין האחים ולהגיע להסכמה על פירוק השיתוף ביניהם בעזרת ליווי משפטי צמוד של עורך דין מיומן.

חשוב לבחור עורך דין ירושות וצוואות המתמחה בנושא כדי להימנע מסכסוך קשה בין האחים ועל מנת לפרק את השיתוף באופן מקצועי ונכון. אם אחד האחים מרגיש מקופח הוא יכול להגיש ערעור על צוואה ולשטוח את טענותיו לפני בית המשפט.

תוכן עניינים

Nursing Home Guidance

הנחיות חשובות לבחירת בית אבות סיעודי

במהלך בחירת בית אבות סיעודי, חשוב להבין את צרכי האדם שצפוי להתגורר במקום. זה יכול להיות הכל מהכוח הפיזי של האדם, המצב הנפשי שלו, הצורך בטיפולים מיוחדים או הצורך באישורים מסוימים. הכרה תמהה בצרכים תוכל להכווין את החיפוש אל המקום המתאים ביותר.

לקריאת המאמר »
עורכת דין

הבטחת מורשתך: המשמעות של יצירת צוואה לאזרחים ותיקים

ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לעשות סידורים לעתיד. זקנים רבים מתעלמים מהחשיבות והצורך ביצירת צוואה. קשישים רבים מניחים שרכושם יעבור אוטומטית ליקיריהם, אך ללא צוואה, אין ערובה לכך שרצונותיהם יתגשמו.

לקריאת המאמר »