טיפול השיניים שכל אדם בגיל השלישי ישמח לשמוע עליו

אנשים רבים בגיל השלישי סובלים מנשירה של השיניים, אצל חלקם זה קורה באופן טבעי כחלק מתהליך ההזדקנות ואצל אחרים בגלל טיפול לקוי במשך שנים שבסופו של דבר גרם לריקבון של השיניים. הפתרון לאנשים אלו יהיה בדרך כלל שיניים תותבות או השתלת שיניים. הבעיה היא שלא לכולם הפתרונות האלו מתאימים מסיבות שונות ורבים מהגיל השלישי מוותרים על איכות החיים שלהם בשל כך.

כדי שגם בגיל השלישי יוכלו אנשים לחיות באיכות חיים גבוהה, המאפשרת להם לאכול גם מאכלים קשים או קרים מבלי לסבול מכאבים וגם לחייך מבלי להתבייש בשיניים שלהם, פותחה טכנולוגיה המאפשרת השתלת שיניים ביום אחד ומתאימה לכמה סוגים של אנשים:

  • מחוסרי עצם- אנשים שאובחנו כמחסורי עצם הם אנשים שנפח העצם האולוואולרית שלהם (העצם שעליה יושבות השיניים) הוא קטן מדי כדי לבצע עליו השתלת שיניים.
  • אנשים המפחדים מתהליכים דנטליים (דנטפוביים). ההשתלה נעשית תחת טשטוש עמוק או אפילו בהרדמה מלאה כך שלא רואים כלום ולא מרגישים כלום בזמן ההשתלה.
  • אנשים עם מחלות שונות- בתנאים מסוימים כמו סוכרת מאוזנת.
  • אנשים שזקוקים להשתלת שיניים בכל הפה ורוצים לעשות זאת ביום אחד במקום לעבור השתלה רגילה שנפרסת על מספר חודשים.

על איזו השתלה מדובר?

לשיטת ההשתלה קוראים השיטה הבזאלית. היא אינה מתאימה לאנשים הסובלים ממחלות שגורמות לאי איזון בגוף או לאנשים שחסרות להם מספר שיניים בודדות, אלא רק למי שצריך השתלת שיניים בכל הפה. השיטה עובדת בצורה כזאת: במקום להשתיל את השיניים על העצם האולוואולרית, משתילים שתלים מיוחדים, בדרך כלל בצורת דיסקים רחבים וארוכים, ישירות אל עצם הלסת. את השיניים הזמניות תקבלו בסוף אותו היום שבו התחלתם את התהליך ולאחר כשבוע תקבלו את השיניים החדשות והקבועות.

האם ניתן להימנע מנשירה של שיניים?

גם אם לא לגמרי, ניתן לדחות באופן משמעותי את תהליך נשירת השיניים הנגרם לרוב בגלל ריקבון שלהן. הריקבון נגרם בדרך כלל בגלל דלקות חניכיים שלא טופלו נכון או הוזנחו לחלוטין. ברגע שמזהים שיש דלקת חניכיים יש להתחיל כמה שיותר מהר בטיפול שרופא השיניים שלכם ימליץ עליו. סימנים שיעזרו לכם לזהות אם אתם סובלים מדלקת חניכיים יכולים להיות:

  • אדמומיות ונפיחות של החניכיים.
  • דימום בעת צחצוח.
  • הפרשה מוגלתית בשולי החניכיים.
  • רגישות יתר למאכלים ושתייה קרים או חמים.
  • סימנים שחורים בקצוות השיניים.
  • שיניים מרוחקות זו מזו.

הגורמים לדלקות הם בדרך כלל אי ניקוי של אבן מבין השיניים (ההמלצה היא על ניקוי פעם בחצי שנה) ובעיקר בגלל הזנחת היגיינת הפה- אי שימוש במי פה, צחצוח שיניים רק פעם ביום, אי שימוש בחוט דנטלי וכד'. ערנות לסימנים המקדימים יכולה למנוע מכם בגיל מבוגר יותר טיפולים קשים ויקרים וכמובן למנוע את הצורך שלכם בהשתלת שיניים בעתיד.

תוכן עניינים

Nursing Home Guidance

הנחיות חשובות לבחירת בית אבות סיעודי

במהלך בחירת בית אבות סיעודי, חשוב להבין את צרכי האדם שצפוי להתגורר במקום. זה יכול להיות הכל מהכוח הפיזי של האדם, המצב הנפשי שלו, הצורך בטיפולים מיוחדים או הצורך באישורים מסוימים. הכרה תמהה בצרכים תוכל להכווין את החיפוש אל המקום המתאים ביותר.

לקריאת המאמר »
עורכת דין

הבטחת מורשתך: המשמעות של יצירת צוואה לאזרחים ותיקים

ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לעשות סידורים לעתיד. זקנים רבים מתעלמים מהחשיבות והצורך ביצירת צוואה. קשישים רבים מניחים שרכושם יעבור אוטומטית ליקיריהם, אך ללא צוואה, אין ערובה לכך שרצונותיהם יתגשמו.

לקריאת המאמר »