סובלים מכאבים בצוואר? כל מה שעליכם לעשות

כאבים בצוואר אשר לא פעם מכונים גם צוואר תפוס מהווים תלונה שכיחה ביותר אשר יכולה להיות לה סיבות רבות. לעיתים מדובר על בעיה זמנית וחולפת אשר קשורה מכאבים ממקור שרירי בגין מתח ניכר בשרירי הצוואר בשל שעות עבודה רבות מול המחשב או נהיגה ממושכת. חשוב מאוד לפנות לרופאים מומחים לצורך בירור רפואי וזאת אם הכאבים מופיעים לפרק זמן ממושך או שהם מלווים בסימפטומים נוספים לרבות הקרנה לידיים, הפרעות תפקודיות בידיים או סימנים סיסטמיים שיש להם השפעה על מערכות אחרות בגוף כגון: כאבים בלילה או ירידה במשקל.

 

התסמינים לכאבים בצוואר

כאבים בצוואר כמובן מהווים את התסמין המרכזי, כאשר הכאבים מתחלקים לשני סוגים מרכזיים כאבי מכני אשר קשור להנעה או להפעלה של הצוואר, כאשר הכאב יופיע לאחר שמניעים או מפעילים את האזור. כאב מהסוג הזה יופיע בבעיות צוואר רבות למשל דלקות בשרירים, מחלות דיסלקית, מחלה של המפרקים ואף מצבים חמורים לרבות גידולים או שברים.

סוג כאב נוסף הוא כאב במנוחה. מדובר על כאב שאיננו מופיע לאחר הפעלה או לאחר פעולה מקדימה אלא מדובר על כאב שיכול להעיר משינה והוא ללא ספק מהווה דגל אדום ומחייב בירור דחוף אצל רופא.

 

ממה נגרמים כאבי צוואר?

כאבי צוואר יכולים להיגרם כתוצאה מפגיעה באחד המבנים אשר מרכיבים את עמוד השדרה הצווארי. המבנים העיקריים הם החוליות, המפרקים שבין החוליות, הדיסקים הבין חולייתיים, השרירים והרצועות אשר מייצבים ומפעילים את עמוד השדרה הצווארי.

גורם נוסף לכאבי צוואר הוא שחיקה של המפרקים וכן של הדיסקים. מדובר על תהליך טבעי אשר מתרחש אצל כל בני האדם. בגיל מבוגר שחיקה מסוימת של עמוד השדרה היא למעשה וודאית והמידה של השחיקה תהיה תלויה ברמת הפעילות של האדם, בגנטיקה שלו ועוד.

 

כיצד מטפלים בכאבי צוואר?

ברוב המקרים ניתן להקל על כאבי צוואר באמצעות מנוחה וכן באמצעות הפחתה בעומס פעילות. ניתן לפנות לרופא בכדי לקבל משככי כאבים עם מרשם או ניתן לרכוש כאלה ללא מרשם וכן לקבל מקשם לנוגדי דלקת. מעבר לכך, טיפול פיזיותרפיה מהווה את אחד הדברים היעילים ביותר להתמודדות עם כאבי צוואר. במהלך הטיפול מדובר תבצעו בהדרכת פיזיותרפיסט מקצועי ומומחה בתחום מגוון רחב של תרגילים שיכולים לסייע לכם בהקלה על הכאב. ניתן לקבל מאיש המקצוע הדרכה לגבי ביצוע תרגילים שונים שיכולים להקל על הכאבים גם בבית. במצבים חמורים ניתן להשתמש גם בסד ייעודי לצוואר לצורך הקלה על הכאבים. אם מדובר על כאבים חמורים מאוד יש לפנות לצורך אבחון מקור הכאבים וטיפול מתאים.

אם אתם מחפשים טיפולי פיזיותרפיה איכותיים בכדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם כאבי צוואר, כדאי שתבחרו את אסטריקס פיזיותרפיה ברעננה אשר מציעים צוות פיזיותרפיסטים מקצועי לצורך טיפולים איכותיים שיכולים להקל על הכאבים שלכם.

תוכן עניינים

Nursing Home Guidance

הנחיות חשובות לבחירת בית אבות סיעודי

במהלך בחירת בית אבות סיעודי, חשוב להבין את צרכי האדם שצפוי להתגורר במקום. זה יכול להיות הכל מהכוח הפיזי של האדם, המצב הנפשי שלו, הצורך בטיפולים מיוחדים או הצורך באישורים מסוימים. הכרה תמהה בצרכים תוכל להכווין את החיפוש אל המקום המתאים ביותר.

לקריאת המאמר »
עורכת דין

הבטחת מורשתך: המשמעות של יצירת צוואה לאזרחים ותיקים

ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לעשות סידורים לעתיד. זקנים רבים מתעלמים מהחשיבות והצורך ביצירת צוואה. קשישים רבים מניחים שרכושם יעבור אוטומטית ליקיריהם, אך ללא צוואה, אין ערובה לכך שרצונותיהם יתגשמו.

לקריאת המאמר »