משבר גירושין: 3 עצות שתסייענה לכם לעבור את המשבר

גירושין בין בני זוג היא פעולה קשה ומורכבת, גם אם מדובר ברצון הדדי של שני בני הזוג להתגרש. מתגרשים רבים חווים משבר גדול כתוצאה מגירושיהם, ובמאמר זה אציג שלוש עצות שתסייענה לעבור את משבר הגירושין.

 

מתן זמן לעיכול הסיטואציה

לרבים מבני האדם העוברים שינוי משמעותי כלשהו בחייהם, יש נטייה לנסות ולהסתגל למצב החדש במהירות רבה, וכביכול "לשכוח" את המצב הקודם.

כשמדובר בגירושין todivorce, אין כל הכרח לעשות כן. האדם צריך לתת לעצמו זמן לעכל את הסיטואציה החדשה בה הוא נמצא, ולהבין את משמעות הגירושין. בנוסף, עליו לנסות ולהתחיל לחשוב איך הוא רוצה שחייו יראו החל מעכשיו, הן מבחינה כלכלית, הן מבחינת קשר עם ילדיו והן באופן כללי.

הזנחה של כל אלה, עלולה לגרום למשבר להחריף, להימשך זמן רב יותר וכן להפוך את היציאה ממנו למורכבת וקשה הרבה יותר.

 

טיפול מקצועי

טיפול אצל איש מקצוע – עובד סוציאלי או פסיכולוג, יכול בהחלט לעזור בהתמודדות עם משבר הגירושין.

פעמים רבות, משבר גירושין בא לידי ביטוי באמצעות דיכאון, חרדות, כאב נפשי ואף פיזי, ירידה בביטחון העצמי, וכן באופן כללי בקושי בהתנהלות היומיומית. טיפול מקצועי יכול להפחית באופן משמעותי את התופעות האלה מהמטופל החווה משבר גירושין, או אף להעלימן לחלוטין, ולשנות למטופל את דפוס המחשבה שלו ובכך להכין אותו ליציאה לדרך חדשה, שמלווה בחוסן נפשי רב.

יש לציין, כי על המטופל להיות כן עם מטפלו באופן מלא. עליו לזכור שהמטפל אינו מכיר אותו, אינו יודע איך התנהלו חייו כשהיה נשוי, או מה הוא חווה כעת, לאחר שהתגרש. חוסר כנות וחוסר שיתוף פעולה מצד המטופל, יכולות להקשות מאוד על יציאתו מהמשבר, ואף להחריפו, שכן המטופל עלול לחשוב שאם אפילו טיפול מקצועי לא יכול להפסיק את משבר הגירושין – אולי דין המשבר להתקיים לנצח.

בנוסף, אציין כי ככל שהפנייה לאיש המקצוע תתבצע בשלב מוקדם יותר, כך היציאה ממשבר הגירושין תהיה מהירה וקלה יותר, וכמובן, המשבר עצמו יהיה מינורי יותר.

 

תחומי עניין ותחביבים  – ישנים וחדשים

אדם החווה משבר גירושין צריך לזכור שהוא לא נולד נשוי, ובראש ובראשונה יש לו אישיות משל עצמו, ללא קשר לשאלה האם הוא נשוי או לא.

לכן, אחת הדרכים להתמודד עם משבר הגירושין היא הקדשת זמן לתחומי עניין ולתחביבים. על האדם לחשוב מה הוא אוהב לעשות בשעות הפנאי שלו, מה גורם לו להנאה, ואולי אף לחשוב מה הוא אוהב לעשות אך לא עשה מספיק בתקופה שהיה נשוי, וכעת, יש לו זמן לכך.

לצד זאת, הגירושין מהווים הזדמנות לפתח תחומי עניין ותחביבים חדשים. על האדם להבין שכעת הוא חי חיים שונים משהיה חי עד לאחרונה, ויש לו הזדמנות להכתיב את חייו, ולנסות לעשות דברים שלא עשה בפרק חייו הקודם.

תחומי עניין ותחביבים שכאלה, ישנים וחדשים כאחד (לדוגמה: ספורט, למידת שפה חדשה, צפייה בסרטים וכו'), יחליפו את תחושת הדיכאון והחרדות בתחושת הנאה ושמחה, ויסייעו לאדם לעבור את משבר הגירושין ואף ליהנות מן הדרך בה הוא עושה זאת.

 

לסיכום, גירושין בין בני זוג היא פעולה קשה ומורכבת, ומתגרשים רבים חווים משבר גדול כתוצאה מכך.

אם הם יקדישו זמן לעיכול המצב החדש, יפתחו תחומי עניין ותחביבים, ו/או במידת הצורך ישתפו איש מקצוע בתחושותיהם, היציאה מהמשבר תהיה מהירה וקלה יותר.

תוכן עניינים

עורכת דין

הבטחת מורשתך: המשמעות של יצירת צוואה לאזרחים ותיקים

ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לעשות סידורים לעתיד. זקנים רבים מתעלמים מהחשיבות והצורך ביצירת צוואה. קשישים רבים מניחים שרכושם יעבור אוטומטית ליקיריהם, אך ללא צוואה, אין ערובה לכך שרצונותיהם יתגשמו.

לקריאת המאמר »