טיפולי שיניים לאזרחים ותיקים במסגרת סל הבריאות

רפורמת טיפולי שיניים בהשתתפות עצמית נמוכה במסגרת סל הבריאות למבוגרים בגילאי 72 ונעלה הפכה לבשורה של ממש עבור רבים ועשויה ללא ספק לשנות את איכות החיים של כל אדם מבוגר מהקצה לקצה. לאחר שלוש שנים מאז נכנסה הרפורמה המדוברת לתוקף, החליטה המדינה לעדכן את הזכאות למטופלים והחל מ-1 ביולי 2022 כל בני 72 ומעלה יהיו זכאים למלוא טיפולי השיניים המשמרים והמשקמים הנכללים בסל הבריאות.

חשוב להבין כי שיניים לא מטופלות עלולות להשפיע על מהלך החיים השוטף של האדם ולגרום לפגיעה בריאותית מקיפה. בריאות שיניים מהווה גורם בעל השפעה משמעותית מאוד הן על הבריאות של כל אדם והן על איכות חייו וכל הכבוד שלו. לא מעט מבוגרים נאלצו לוותר על טיפולי שיניים בשל שיקול כלכלי ולא פעם בגין זאת הם מאבדים שיניים, מה שעלול למנוע מהם לאכול סוגי מזונות רבים וכן מה שעלול להוביל לעיוות הפה והפנים ואף לפגוע בדימוי העצמי. אין ספק כי רפורמת טיפולי שיניים לאזרחים ותיקים במסגרת סל הבריאות, תסייע לאזרחים רבים בגיל זה לקבל את הטיפולים שהם זקוקים להם ולשפר את איכות חייהם.

 

היכן ניתן לממש את הזכויות?

חשוב מאוד לדעת כי את הטיפולים המדוברים ניתן לקבל במסגרת מרפאות השיניים של קופות החולים או במרפאות שיניים שעובדות עם הסדר קופות החולים. כלומר, כאשר מדובר על טיפולי שיניים לאזרחים ותיקים במסגרת סל הבריאות, בלתי אפשרי לבצע אותם במסגרת מרפאת שיניים פרטית שאינה בהסדר כלשהו עם קופת החולים שבה מבוטח האדם. יש לבדוק מראש איזה מרפאות שיניים רלוונטיות לטיפול עבור האדם במסגרת הרפורמה המדוברת ורק לאחר מכן לקבוע תור למרפאה הרלוונטית כדי לאבחן את מצבו של המטופל ולבנות לעצמו תוכנית טיפולים מתאימה.

 

טיפולי שיניים לאזרחים ותיקים במסגרת סל הבריאות- מה נכלל?

בדיקות הסרת אבנית וצילומי נשך ניתנים בחינם ללא השתתפות עצמית ואילו שאר הטיפולים ניתנים עם השתתפות עצמית נמוכה וזאת בהתאם לסוג הטיפול. כמו כן, בדיקה תקופתית לרבות ייעוץ והכנת תוכנית טיפול תתבצע ללא תשלום אחת לשנה וכן בדיקות שגרה ומעקב יתבצעו ללא תשלום. מעבר לכך טיפולים המוצעים במסגרת הסדר זה בהשתתפות עצמית נמוכה יהיו: טיפולי עזרה ראשונה, צילום סטטוס, צילום פנורמי, טיפול מניעה פלואוריד, הקצעת שורשים, עקירה, עקירה כירורגית, המיסקציה, טיפולי שורש או חידוש טיפול שורש, שחזור סתימה ומבנה מיידי. טיפולי שיניים משקמים המוצעים במסגרת טיפולי שיניים לאזרחים ותיקים עם השתתפות עצמית נמוכה של המטופל הם: התייעצות עם רופא שיניים מומחה לצורך התאמת תוכנית טיפול לשיקום הפה, הכנת תותבת מיידית, שלמה וחלקית, עליונה ותחתונה כולל מדידה והתאמה, הכנת תותבת שלמה עליונה שאינה נשענת על שתלים וכן שלמה תחתונה הנשענת לכל היותר על ארבעה שתלים לרבות מדידה, התאמה, ייצור במעבדה וכן רשת לתותבת במקרה הצורך, העמקת הוסטיבולום לצורך התותבות, כתר קבוע מחרסינה או מבושל וכן כתר זמני לפני כל כתר קבוע וכן תיקון והחלפה במידת הצורך ליצור אחיזה לתותבת חלקית בלבד, ביקור אצל הרופא לצורך התאמת תותבות וכן הסרת נקודות לחץ, התקנה של עד 4 שתלים לצורך תמיכה לתותבת תחתונה, טיפולי שיקום וטיפול בתותבת, הוצאה והחלפה של שתל ועוד.

חשוב לדעת כי ישנם טיפולים יקרים במיוחד בתחום שיקום הפה שעדיין אינם כלולים בסל הבריאות במסגרת רפורמה זאת ועל כן במקרים של הטיפולים הללו קופת החולים תגבה מהמטופלים את עלות הטיפול באופן פרטי בלבד. יחד עם זאת, לעיתים רופא שיניים מקצועי יצליח להמיר טיפול יקר בטיפול הכלול במסגרת הרפורמה לאוכלוסייה ותיקה וכך יקל על המטופל מבחינה כלכלית ואף יסייע לו לקבל את הטיפול שהוא זקוק לו. בכל מקרה, חשוב מאוד לחפש מרפאה שבה עובדים הרופאים המקצועיים ביותר בתחום טיפולי שיניים לאוכלוסייה ותיקה. אם אתם מעוניינים בטיפולי אורתודנטיה, חשוב שתבחרו אורתודנט מומלץ למבוגרים.

אין לראות בנכתב מידע פורמלי, יש להתעדכן מול משרד הבריאות מעת לעת לוודא כי לא חל בתקנה שינוי.

 

 

 

תוכן עניינים

עורכת דין

הבטחת מורשתך: המשמעות של יצירת צוואה לאזרחים ותיקים

ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לעשות סידורים לעתיד. זקנים רבים מתעלמים מהחשיבות והצורך ביצירת צוואה. קשישים רבים מניחים שרכושם יעבור אוטומטית ליקיריהם, אך ללא צוואה, אין ערובה לכך שרצונותיהם יתגשמו.

לקריאת המאמר »