ביטוח מקיף לרכב – מה צריך לבדוק כשרוכשים פוליסה

אחת ההשקעות המשמעותיות ביותר בכל מה שקשור לתחזוקת רכב, באה לידי ביטוי בפוליסת ביטוח רכב. מהיום שאנחנו רוכשים את הרכב והוא נמצא בבעלותנו, ולאחר מכן פעם בשנה עם סיום מועד הביטוח, אנחנו צריכים לרכוש פוליסת ביטוח רכב. כך נהיה מכוסים לכל מקרה, במהלך השנה הקרובה עד לתאריך בו נצטרך לחדש את הפוליסה.

פוליסת ביטוח רכב כוללת שלושה מרכיבים. ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף לרכב. המרכיב השלישי הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר, מאחר והוא כולל בתוכו מגוון רחב של כיסויים אשר עוזרים לנו בסיטואציות שונות. כלומר, אם חס וחלילה אנחנו מוצאים את עצמנו בבעיה מסוימת והפוליסה מכסה אותה, הרי במקום שנידרש לשלם על כך מכיסנו, נוכל לממש את הפוליסה ולקבל כיסוי מלא או חלקי. על פי תנאי הפוליסה.

לפני שנסביר מה צריך לבדוק כשרוכשים ביטוח מקיף לרכב ואיך רוכשים את הפוליסה הנכונה עבור הרכב שלנו, חשוב להדגיש שאנחנו לא מחויבים לרכוש פוליסה דרך חברת ביטוח. יש לנו אפשרות לרכוש פוליסות גם דרך גורמים אחרים שמשווקים אותן, למשל, דרך חברת האשראי שלנו. זה יכול לחסוך זמן, טרחה וכן עלויות שונות. הרבה פעמים המסלולים הרבה יותר משתלמים ומתאימים לצרכים שלנו.

 

מה צריך לבדוק כשרוכשים ביטוח מקיף לרכב?

ראשית, יש לבדוק אילו פרטים הוא מכסה, האם הם חיוניים ומתאימים לצרכים שלנו. בדרך כלל ביטוח מקיף לרכב מכסה מקרים רחבים כמו גניבה, שריפה, חבלה, אסון טבע, תאונה או מקרים אחרים בהם נגרם נזק לרכב ולא ניתן לעשות בו שימוש כלל. לצד מקרים אלו, אנחנו יכולים למצוא גם כיסויים למקרים ספציפיים, למשל, פגיעה במראות, שמשות, פנסים, מצבר או פריטים אחרים המותקנים ברכב. חשוב לציין, שהפוליסה מציינת באילו עלויות אנחנו יכולים מכוסים וכמה פעמים ניתן להפעיל את הפוליסה.

שנית, אנחנו צריכים לבדוק מה סכום הכיסויים שהפוליסה מספקת לנו. ככל שהפרמיה תהיה גבוה יותר כך גם גובה הכיסויים יהיה גבוה יותר. השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו, האם זה משתלם לנו מבחינה כלכלית לפי סוג הרכב והערך שלו. אם מדובר ברכב חדש, זה בהחלט ישתלם, מנגד אם מדובר ברכב ישן, ייתכן מאוד שנעדיף לחסוך בהוצאות עליו.

שלישית, יש לבחון מה גובה ההשתתפות העצמית שנידרש לשלם. גם כאן, ככל שהוא יהיה גבוה יותר, כך הפרמיה של המבוטח תהיה נמוכה. חשוב לבדוק את השיקולים מה מתאים ונכון עבורנו.

 

איך רוכשים ביטוח מקיף לרכב?

כאמור, היום אנחנו לא חייבים לפנות לחברת ביטוח לשם כך, אלא יכולים לפנות לעשות ביטוח מקיף לרכב גם דרך חברות אשראי או גורמים אחרים. מה שחשוב הוא לבדוק שהמסלול המוצע לנו, אכן משתלם מבחינה כלכלית ואכן נכון עבורנו מבחינת אופי השימוש והצרכים שלנו. חשוב לבדוק את תנאי הפוליסה, אופי המימוש שלה ואמינות החברה ממנה אנחנו רוכשים אותה.

תוכן עניינים

Nursing Home Guidance

הנחיות חשובות לבחירת בית אבות סיעודי

במהלך בחירת בית אבות סיעודי, חשוב להבין את צרכי האדם שצפוי להתגורר במקום. זה יכול להיות הכל מהכוח הפיזי של האדם, המצב הנפשי שלו, הצורך בטיפולים מיוחדים או הצורך באישורים מסוימים. הכרה תמהה בצרכים תוכל להכווין את החיפוש אל המקום המתאים ביותר.

לקריאת המאמר »
עורכת דין

הבטחת מורשתך: המשמעות של יצירת צוואה לאזרחים ותיקים

ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לעשות סידורים לעתיד. זקנים רבים מתעלמים מהחשיבות והצורך ביצירת צוואה. קשישים רבים מניחים שרכושם יעבור אוטומטית ליקיריהם, אך ללא צוואה, אין ערובה לכך שרצונותיהם יתגשמו.

לקריאת המאמר »