איך לפתור בעיות אין אונות בגיל השלישי

בשנים האחרונות גדלה המודעות יותר ויותר לבעיות אין אונות של גברים בגילאים שונים ובכלל זה בגיל השלישי.על פי הנתונים העדכניים, 2 מתוך 3 גברים יפתחו אימפוטנציה בשלב מסוים בחייהם. תאמינו או לא, אפילו גברים צעירים רבים חווים קשיים בזקפה. אך אל חשש, מכיוון שישנן לא מעט דרכים להתמודד עם הבעיה בכל גיל – גם בגיל השלישי.

ומה באמת קורה בגיל השלישי מבחינת יכולות וביצועים? הנתונים מראים כי בקרב גברים בגילאי 50+ למעלה ממחצית הגברים עם סוכרת סובלים מבעיות זיקפה, וכמעט מאה אחוזים מכלל אוכלוסיית הגברים בגילאי 70+ סובלת מבעיות בתפקוד המיני.

בעיות אין אונות – אז והיום

אם בעבר רופאים היו לעיתים קרובות מייחסים את אין האונות בעיקר לבעיות פסיכולוגיות או מתייחסים אליהן כאל חלק מהתופעות הבלתי נמנעות של הגיל המבוגר – הרי שהיום המצב שונה לחלוטין. היותן של בעיות של אין אונות בגיל השלישי כה נפוצות הוביל להתפתחותן של מגוון דרכי טיפול הקיימות כיום ואשר יוכלו ככל הנראה לעזור גם לכם.

אחד הגורמים לאין אונות הם מתח ולחץ. עקרון זה לא השתנה עם השנים אך היותם של החיים מהירים יותר ועמוסים בהסחות דעת עלול להגביר את תחושת המתח והדחק. כך שטרדות שאתם סוחבים עימכם לא תורמים אלא מסבים נזק ועשויים גם לגרום לאין אונות. לפיכך, גם בגילאים המבוגרים חשוב מאוד למצוא דרכים להירגע, לאמץ תחביבים ועיסוקים בריאים, ולהקיף עצמכם באנשים שאתם אוהבים.

בעיות אין אונות בגלל סוכרת

גילאי 65+ מוגדרים כקבוצת סיכון מוגבר לסוכרת וסיבוכי סוכרת. הסוכרת מתפשטת בשנים האחרונות בישראל (ובמדינות המערב בכללן). כיום כ-200 אלף ישראלים מעל גיל 65 אובחנו עם סוכרת (1 מכל 4) ואלו רק האנשים שנבדקו. התחזיות ל 2030 מדברות על גידול תלול במספר החולים ל-1.2 מיליון ישראלים.

בהקשר של בעיות אין אונות, גברים חולי סוכרת נמצאים בסיכון מוגבר לסבול מבעיות כאלו, כולל בעיות זיקפה. בהשוואה לגברים ללא סוכרת, ההערכה היא כי גברים עם סוכרת יחוו בעיות בתפקוד המיני כ 10-15 שנים מוקדם יותר. למעשה, ממחקרים קליניים רבים עולה כי לפחות מחצית מהגברים החולים בסוכרת חווים קשיי זיקפה.

הטיפולים המוצעים לגברים עם סוכרת הסובלים מאין אונות

זיקפה מתאפשרת עם כלי דם, עצביים והורמונים גבריים בריאים, כמו גם הרצון להיות מגורה מבחינה מינית. גברים עם סוכרת המתקשים להשיג זיקפה או לשמור עליה, יכולים לצרוך תכשירים כגון ויאגרה, סיאליס, או קמגרה. אין ספק שתכשירים אלו מספקים את הסחורה ומאפשרים לגברים ליהנות מחיי-מין טובים יותר. יחד עם זאת היות וסוכרת קשורה גם לבעיות לב, יש להתייעץ עם הרופא על מנת לקבוע את הטיפול הטוב ביותר. בהקשר זה כדאי גם לציין כי מספר רב של מחלות לב קשורות בבעיות זקפה (לדוגמה – כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה, טרשת עורקים).

טיפולים נוספים המוצעים לגברים עם סוכרת כוללים טיפולי הזרקה, טיפול במכשירי ואקום וטיפול מיני. הטיפול הטוב ביותר תלוי בגורמים רבים, ונקבע על פי בריאות המטופל ויכולתו לסבול את הטיפול. הרופא יכול להפנות את המטופל לאורולוג על מנת לקבוע את הטיפול הטוב ביותר המתאים באופן אישי.

כיצד משתמשים בתרופות לאין אונות בצורה חכמה

בניגוד לעבר, כיום ניתן להשתמש בתרופות לאין אונות גם אם בעבר עברתם התקף לב ופוניתם לבית חולים במהירות עם אמבולנס פרטי. כלל זה תקף כמובן גם אחרי מצבים רפואיים אחרים, אשר בעבר היה נהוג שלא להשתמש בתרופות מסוג זה. כל עוד מתייעצים עם רופא, כל גבר שיש לו בעיית אין אונות יכול לבחון את האופציה להשתמש בתרופות שיעזרו לו להתמודד עם המצב. ויאגרה ותחליפיה כבר מזמן הפכו לנחלת הכלל ואין צורך להישאר מאחור ולסבול מאין אונות כאשר הפתרון מונח מתחת לאף. כך תוכלו גם אתם לתכנן את הערב שלכם בכיף גדול, ליטול את הכדור מראש ולדעת שהלילה הקרוב עומד להיות סוער ומהנה.

סובלים מאין אונות חד פעמית או כזו שחוזרת על עצמה?

אם החלטתם ליטול תכשיר לטיפול בבעיות זיקפה תצטרכו ליטול את הכדור בין 40 דקות ועד שעתיים לפני קיום יחסי המין כדי לוודא שהתכשיר נכנס לפעולה. אם רכשתם ג'ל Kamagra, זמן ההמתנה יתקצר ל 15 דקות בלבד משום שמדובר בג'ל בעל ספיגה מהירה. תכשירים לטיפול בבעיות זקפה, בדומה לתרופות אחרות, מחייבים כללי זהירות מסוימים ובכלל זה הימנעות מאלכוהול בעת השימוש בתרופה.

תוכן עניינים

עורכת דין

הבטחת מורשתך: המשמעות של יצירת צוואה לאזרחים ותיקים

ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לעשות סידורים לעתיד. זקנים רבים מתעלמים מהחשיבות והצורך ביצירת צוואה. קשישים רבים מניחים שרכושם יעבור אוטומטית ליקיריהם, אך ללא צוואה, אין ערובה לכך שרצונותיהם יתגשמו.

לקריאת המאמר »