משבר גירושין: 3 עצות שתסייענה לכם לעבור את המשבר

גירושין בין בני זוג היא פעולה קשה ומורכבת, גם אם מדובר ברצון הדדי של שני בני הזוג להתגרש. מתגרשים רבים חווים משבר גדול כתוצאה מגירושיהם, ובמאמר זה אציג שלוש עצות שתסייענה לעבור את משבר הגירושין.

 

מתן זמן לעיכול הסיטואציה

לרבים מבני האדם העוברים שינוי משמעותי כלשהו בחייהם, יש נטייה לנסות ולהסתגל למצב החדש במהירות רבה, וכביכול "לשכוח" את המצב הקודם.

כשמדובר בגירושין todivorce, אין כל הכרח לעשות כן. האדם צריך לתת לעצמו זמן לעכל את הסיטואציה החדשה בה הוא נמצא, ולהבין את משמעות הגירושין. בנוסף, עליו לנסות ולהתחיל לחשוב איך הוא רוצה שחייו יראו החל מעכשיו, הן מבחינה כלכלית, הן מבחינת קשר עם ילדיו והן באופן כללי.

הזנחה של כל אלה, עלולה לגרום למשבר להחריף, להימשך זמן רב יותר וכן להפוך את היציאה ממנו למורכבת וקשה הרבה יותר.

 

טיפול מקצועי

טיפול אצל איש מקצוע – עובד סוציאלי או פסיכולוג, יכול בהחלט לעזור בהתמודדות עם משבר הגירושין.

פעמים רבות, משבר גירושין בא לידי ביטוי באמצעות דיכאון, חרדות, כאב נפשי ואף פיזי, ירידה בביטחון העצמי, וכן באופן כללי בקושי בהתנהלות היומיומית. טיפול מקצועי יכול להפחית באופן משמעותי את התופעות האלה מהמטופל החווה משבר גירושין, או אף להעלימן לחלוטין, ולשנות למטופל את דפוס המחשבה שלו ובכך להכין אותו ליציאה לדרך חדשה, שמלווה בחוסן נפשי רב.

יש לציין, כי על המטופל להיות כן עם מטפלו באופן מלא. עליו לזכור שהמטפל אינו מכיר אותו, אינו יודע איך התנהלו חייו כשהיה נשוי, או מה הוא חווה כעת, לאחר שהתגרש. חוסר כנות וחוסר שיתוף פעולה מצד המטופל, יכולות להקשות מאוד על יציאתו מהמשבר, ואף להחריפו, שכן המטופל עלול לחשוב שאם אפילו טיפול מקצועי לא יכול להפסיק את משבר הגירושין – אולי דין המשבר להתקיים לנצח.

בנוסף, אציין כי ככל שהפנייה לאיש המקצוע תתבצע בשלב מוקדם יותר, כך היציאה ממשבר הגירושין תהיה מהירה וקלה יותר, וכמובן, המשבר עצמו יהיה מינורי יותר.

 

תחומי עניין ותחביבים  – ישנים וחדשים

אדם החווה משבר גירושין צריך לזכור שהוא לא נולד נשוי, ובראש ובראשונה יש לו אישיות משל עצמו, ללא קשר לשאלה האם הוא נשוי או לא.

לכן, אחת הדרכים להתמודד עם משבר הגירושין היא הקדשת זמן לתחומי עניין ולתחביבים. על האדם לחשוב מה הוא אוהב לעשות בשעות הפנאי שלו, מה גורם לו להנאה, ואולי אף לחשוב מה הוא אוהב לעשות אך לא עשה מספיק בתקופה שהיה נשוי, וכעת, יש לו זמן לכך.

לצד זאת, הגירושין מהווים הזדמנות לפתח תחומי עניין ותחביבים חדשים. על האדם להבין שכעת הוא חי חיים שונים משהיה חי עד לאחרונה, ויש לו הזדמנות להכתיב את חייו, ולנסות לעשות דברים שלא עשה בפרק חייו הקודם.

תחומי עניין ותחביבים שכאלה, ישנים וחדשים כאחד (לדוגמה: ספורט, למידת שפה חדשה, צפייה בסרטים וכו'), יחליפו את תחושת הדיכאון והחרדות בתחושת הנאה ושמחה, ויסייעו לאדם לעבור את משבר הגירושין ואף ליהנות מן הדרך בה הוא עושה זאת.

 

לסיכום, גירושין בין בני זוג היא פעולה קשה ומורכבת, ומתגרשים רבים חווים משבר גדול כתוצאה מכך.

אם הם יקדישו זמן לעיכול המצב החדש, יפתחו תחומי עניין ותחביבים, ו/או במידת הצורך ישתפו איש מקצוע בתחושותיהם, היציאה מהמשבר תהיה מהירה וקלה יותר.

תוכן עניינים

קשיש

הקצבת זקנה מהביטוח הלאומי: למי מגיעה?

המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבאות זקנה לאנשים העומדים בקריטריונים מסוימים. כדי להיות זכאי, עליך להיות בן 67 לפחות עבור גברים ו-62 עבור נשים. בנוסף, עליך להתגורר בישראל לפחות 12 שנים מגיל 18. מי שלא עמד בדרישת התושבות עדיין עשוי להיות זכאי אם צבר מספיק נקודות ביטוח.

לקריאת המאמר »
זיקנה

מדריך להתמודדות עם אלרגיה בפנים בגיל השלישי – עצות והמלצות

ככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו עובר שינויים שונים, כולל רגישות מוגברת לאלרגיות. אלרגיות בפנים יכולות להתבטא באדמומיות, גירוד, נפיחות או אפילו פריחה. האשמים הנפוצים כוללים מוצרי טיפוח, איפור או גורמים סביבתיים כמו אבקה או אבק.

לקריאת המאמר »
מוקד טלפוני

בדיקות תקופתיות בגיל ה-3 – כל מה שצריך לדעת

כאשר ילדכם מגיע לגיל 3, חיוני להבטיח כי בריאותו והתפתחותו נמצאים במסלול. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות בדיקות תקופתיות, שיכולות לספק תובנות חשובות לגבי רווחתו של ילדכם. המרכז הטלפוני של ביטוח הבריאות שלך יכול להוות משאב רב ערך בהנחייתך בתהליך זה.

לקריאת המאמר »
Nursing Home Guidance

הנחיות חשובות לבחירת בית אבות סיעודי

במהלך בחירת בית אבות סיעודי, חשוב להבין את צרכי האדם שצפוי להתגורר במקום. זה יכול להיות הכל מהכוח הפיזי של האדם, המצב הנפשי שלו, הצורך בטיפולים מיוחדים או הצורך באישורים מסוימים. הכרה תמהה בצרכים תוכל להכווין את החיפוש אל המקום המתאים ביותר.

לקריאת המאמר »