הגיל והזהב וחשיבות הדאגה לשילוב מיטבי בין השניים

 יש סיבות שונות לאי יכולתם של קשישים להמשיך לגור בבית שבו התגוררו עשרות שנים: בדידות, העדר טיפול והשגחה, קושי להתנייד ועוד. נגישותם וזמינותם של בתי אבות לגיל השלישי  מאפשרת כיום למשפחות רבות לייעד אותם כחלופת דיור מיטבית עבור יקיריהם הקשישים בכלל ומי מהם שהם תשושים וסיעודיים בפרט.

ירידה ניכרת בכישורים הקוגניטיביים והפיזיים הופכים עבור קשישים רבים את המשך השהייה בביתם למסוכנת ואף לבלתי אפשרית. מצבם מחייב מציאת פתרון מחוץ לבית. מבחר בתי אבות המספקים את מכלול השירותים הנדרשים מציעים למשפחות המחפשות מענה את כל מה שהקשישים עשויים להיזקק להם: טיפול רפואי צמוד, ארוחות מאוזנות ומשביעות, פעילות פנאי מגוונת, מטפלות סיעודיות צמודות, סביבה נוחה שיש בה אביזרי עזר ייעודיים לקשישים סיעודיים ועוד. 

היצע מגוון של בתי אבות

הזדקנותה הטבעית של האוכלוסייה יוצרת היצע הולך וגדל של בתי אבות. יש בתי אבות המיועדים לאוכלוסיות עשירות, היכולות לממן טיפול ברמה גבוהה ביותר, כאשר סל השירותים המוצעים להם בבית האבות מלא וגדוש. לעומתם יש בי אבות שמספקים שירותים ברמה נמוכה יותר אבל עדיין מהווים פתרון דיור סביר בהחלט עבור מי שנדרשים לצאת מביתם לעבור למסגרת של דיור מוגן.

אם אתם מתלבטים בנושא איתור בית אבות רגיל או סיעודי שעשוי להתאים למי מבני המשפחה אשר לא יכול עוד להמשיך להתגורר בגפו בביתו, עומד לרשותכם שירות ייעוץ של אנשי מקצוע מנוסים בתחום הסיעוד בכלל ובתי אבות בפרט. בחירה מושכלת של מקום מיטבי נעוצה בשקלול גורמים רלוונטיים, אשר נכון לקחת אותם בחשבון כגון: עלות, מגוון השירותים, התאמת המגורים למגבלות הקשיש/ה, קרבה או ריחוק מהמשפחה הגרעינית או המורחבת שממנה צפוי השוהה  בבית האבות את התמיכה שהוא או היא זקוקים לה.

הקשר בין הגיל לזהב 

אחד השמות הרווחים של הגיל השלישי הוא גיל הזהב. יש בכך כוונה ורצון ליצור דימוי אטרקטיבי למי שנמנים עם הגיל הזה, אשר הטווח שלו יכול להיאמד בעשרים או אף ביותר שנים. רבים מהיוצאים לגמלאות עשויי, אמנם, להיחשב ולהיקרא כמי ששייכים לגיל השלישי אולם רבים מהם – כוחם במותנם. הם פעילים, יוצרים, יצירתיים, מלאי כח ותאוות חיים. יש בהם מי שבוחרים מבעוד מועד, מרצון ומדעת, לעבור להתגורר בבית אבות המיועד לגיל הזהב ואף נקרא כך- בית גיל הזהב, כדי להטביע עליו חותם של איכות, יוקרה  ויוקר, וזאת מתוך שיקולי נוחות: כל השירותים המפנקים נמצאים במתחם בית האבות, שם הם נהנים מחברתם של אנשים השייכים לאותו חתך סוציו- אקונומי וחולקים רצונות, טעמים, העדפות, תחביבים משותפים ועוד. 

 מעבר מושכל למקום חדש

 קשה להפריז בחשיבות ההיערכות המוקדמת למעבר אל בית אבות. התהליך מתחיל, על פי רוב, בהכרת ההכרח למצוא פתרון לשנים הבאות ולשינויים שיחולו בהם, כמשוער וכצפוי (ומבחינות רבות- בוודאות) ובזיהוי הצורך במעבר. חשוב לתכנן את התהליך וכל מה שכרוך בו זמן מספיק לפני המעבר. חלק בלתי נפרד ואף חשוב ביותר הוא לשכנע את הקשישים שאמורים לעבור לבית אבות שהמעבר ייטיב עמם. לא בהכרח צריך להציג אותו כמעבר בלתי נמנע או כברירת מחדל; אפשר ואף רצוי לשוחח על כך ולהסביר לקשיש כי הוא אמור לעבור למקום שיהיה לו טוב בו. הוא יוכל לקחת עמו דברים שיקנו לו שם תחושה של בית- מזכרות, תמונות, חפצים שונים ועוד.

בשורה התחתונה: כל שינוי כרוך בקשיים, ושינוי מקום מגורים של קשישים על אחת כמה וכמה. לכן חשוב לבצע את תהליך המעבר באופן מקצועי, מושכל וברגישות הנאותה.

 

תוכן עניינים

Nursing Home Guidance

הנחיות חשובות לבחירת בית אבות סיעודי

במהלך בחירת בית אבות סיעודי, חשוב להבין את צרכי האדם שצפוי להתגורר במקום. זה יכול להיות הכל מהכוח הפיזי של האדם, המצב הנפשי שלו, הצורך בטיפולים מיוחדים או הצורך באישורים מסוימים. הכרה תמהה בצרכים תוכל להכווין את החיפוש אל המקום המתאים ביותר.

לקריאת המאמר »
עורכת דין

הבטחת מורשתך: המשמעות של יצירת צוואה לאזרחים ותיקים

ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לעשות סידורים לעתיד. זקנים רבים מתעלמים מהחשיבות והצורך ביצירת צוואה. קשישים רבים מניחים שרכושם יעבור אוטומטית ליקיריהם, אך ללא צוואה, אין ערובה לכך שרצונותיהם יתגשמו.

לקריאת המאמר »