האם כדאי לרכוש דירות מכונס נכסים ומה כדאי לדעת

בדרך כלל כשאנחנו מעוניינים לרכוש דירה חדשה, אז אנחנו פונים אל מתווך מומלץ שיעשה עבורנו את העבודה. כלומר הוא יחפש עבורנו נכס שיכול להתאים לצרכים וכן לתנאים שעומדים לרשותנו מבחינה כספית ומבחינות אחרות. אופציה אחרת, במידה ויש לנו את האפשרות, אנחנו נחפש פרויקט בנייה ונרכוש דירה מקבלן.

אך קיימת אופציה נוספת בעזרת אנחנו יכולים לרכוש דירה והיא מכונס נכסים. על מנת להבין כיצד האפשרות הזאת קיימת, איך אנחנו יכולים להיעזר בה ולמה היא משתלמת, עלינו להבין תחילה מה הרעיון של דירה כזו, ואיך מגיעים אליה

מה זה כונס נכסים ואיך אפשר לקנות ממנו דירה

כונס נכסים הוא אדם שהתמנה על ידי בית משפט למכור נכסים של אדם אשר יש לו חובות ואין לו אפשרות להחזיר אותם. במקרה כזה, הנושים שלו יכולים לפנות לבית משפט ולבקש לקבל שליטה על נכסים שעומדים לרשותו, להציע אותם למכירה והכסף שיתקבל ממנה ישמש לכיסוי החובות שלו.

נהוג לעשות זאת במידה ואין לבעל החוב שום אפשרות לשלם אותו ואין לו שום דבר אחרת להחזיר את החובות, אלא דרך תפיסת נכסים שברשותו. חשוב להדגיש, המדינה לא ממהרת לספק אופציה כזו על דירת מגורים, במידה וזו הדירה היחידה שעומדת לרשותו, מאחר וזה עלול להוביל לכך שהוא יצטרך למצוא מקום מגורים ברחוב.

אך בהחלט ייתכן שבית המשפט יסכים לתהליך כזה, ואז ימנה עורך דין או גורם מקצועי אחר שמקובל עליו אשר יוכל להציע את הנכס למכירה, דרך מתווכים, כאשר ערך הנכס ייקבע על ידי גורם מקצועי (למשל שמאי), ואחרי שמנכים את עלויות העסקה השונות, דוגמא תשלום למתווך, עורך דין וכדומה, הכסף שיישאר מהעסקה יעבור כאמור לנושים.

למה משתלם לנו לקנות דירה מכונס נכסים

יש לכך שתי תשובות עיקריות. ראשית, בדרך כלל הנושים ירצו למכור את הנכס כמה שיותר מהר, על מנת שיוכלו לקבל את החזר החוב בהקדם. הם יהיו מוכנים לעשות זאת גם במחיר נמוך ממחיר השוק במידה מסוימת. לכן אנחנו נוכל לבצע את העסקה בהקדם. אותו כונס נכסים יקפיד על כך שהמחיר לא יהיה נמוך באופן דרמטי מהמחיר בשוק, כך אם יישאר סכום מסוים אחרי החזר החוב, בעל הנכס המקורי יוכל ליהנות ממנו.

שנית, אם כונס נכסים וגורמים אחרים מעורבים בעסקה, סביר להניח שאנחנו נוכל להסתמך על כך שהיא כשרה, אין שום בעיה עם הנכס והזכויות עליו. במילים אחרות, נוכל לישון בשקט שהדירה תעבור לידינו ונוכל להשתמש בה כרצוננו.

הרבה מאוד אנשים נוטים לברוח מעסקאות של רכישת דירות מכונס נכסים, בגלל החשש שמא כל הפרוצדורות המשפטיות אינן מוסדרות. אך למעשה זה בדיוק להיפך, על מנת שעסקה תצא לפועל והנושים יוכלו לקבל את כספם, נוהגים לוודא שאכן הנכס מועבר לידי הרוכשים בצורה מסודרת, ולא תיווצר שום בעיה בעתיד.

איך מקבלים מידע על דירות מכונס נכסים?

בעיקרון, זה לא שונה מכל דירה אחרת. אם אנחנו נפנה אל מתווכים שעובדים עם כונסי נכסים, נוכל לקבל מהם את כל המידע הרלוונטי, לא רק מידע טכני על המפרט של הדירה אלא גם על מצבה המשפטי.

יש לנו אפשרות גם לבחון באתרים ספציפיים שמיועדים לכך. שם אנחנו יכולים לקבל את כל המידע הרלוונטי עבורנו. חשוב מאוד לבחון נקודות שונות, בין אם זה לגבי הזכויות המשפטיות על הדירה, כיצד אמורה להתבצע המכירה ודרך מי, וכמובן כל מידע רלוונטי על המפרט שלה.

תוכן עניינים

Nursing Home Guidance

הנחיות חשובות לבחירת בית אבות סיעודי

במהלך בחירת בית אבות סיעודי, חשוב להבין את צרכי האדם שצפוי להתגורר במקום. זה יכול להיות הכל מהכוח הפיזי של האדם, המצב הנפשי שלו, הצורך בטיפולים מיוחדים או הצורך באישורים מסוימים. הכרה תמהה בצרכים תוכל להכווין את החיפוש אל המקום המתאים ביותר.

לקריאת המאמר »
עורכת דין

הבטחת מורשתך: המשמעות של יצירת צוואה לאזרחים ותיקים

ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לעשות סידורים לעתיד. זקנים רבים מתעלמים מהחשיבות והצורך ביצירת צוואה. קשישים רבים מניחים שרכושם יעבור אוטומטית ליקיריהם, אך ללא צוואה, אין ערובה לכך שרצונותיהם יתגשמו.

לקריאת המאמר »