דיור מוגן: מה זה ולמי זה מתאים?

נושא הדיור לגיל השלישי עולה לא פעם בכותרות החדשות, השייח בין חברים ובארוחות משפחתיות. אז האם יש פתרון לדיור לגיל השלישי? והאם דיור מוגן נחשב פתרון ראוי להורים שלנו. כל התשובות בהמשך המאמר.

אחד הפתרונות החדשניים בתחום הדיור לבני הגיל השלישי הוא הנושא של דיור מוגן הנותן מענה מלא להורים שלנו ומגוון אפשרויות במהלך השהות והחיים בבית.

מהו דיור מוגן?

דיור מוגן בראש ובראשונה הוא בית הורים לבני גיל הזהב, החל מגיל 65 פלוס. דיור מוגן הוא בית הורים שיתופי, בו חיים הדיירים במשותף כאשר יש אזורים ציבוריים כגון בריכה, חדר אוכל וכדומה וישנם אזורים פרטיים כגון דירות המגורים.

היום, ניתן למצוא בתי דיור מוגן רבים המציעים סטנדרט גבוה במיוחד ורמת חיים גבוהה מאד, בהרבה מקרים מדובר על רמת החיים גבוהה יותר מרמת החיים בה חיו בביתם הפרטי. רמת חיים זו באה לייד ביטוי בשגרת חיים לא שגרתית, שירותים נוספים לרווחת הדיירים וכמובן פעילויות העשרה. במהלך שגרת היום יום הדיירים יכולים ליהנות משלל אפשרויות כגון חדרי כושר, גינה פורחת, סאונה חמימה, חדר אוכל גדול, דירות מאובזרות, פינות ישיבה ורגיעה, אבטחה במתחם הבית, חוגי ספורט, פעילויות העשרה, סדנאות יצירה, הרצאות מעניינות, טיולים מחוץ לבית ועוד.

היום, ניתן לראות תופעה בה בתי דיור מוגן רבים מציעים פעילויות רבות לדיירים וזאת בעיקר על מנת לעשות את שגרת החיים שלהם למעניינת ומהנה ככל שניתן. בתי דיור מוגן רבים מאפשרים פעילויות של הדיירים עם בני משפחתם וחברים בתוך או מחוץ לבית וכן, הדיירים נהנים מפעילויות בחגים ובאירועים מרכזיים.

למי מתאים דיור מוגן?

אז הבנו שדיור מוגן הוא בית הורים לכל דבר ועניין אך עם זאת, אינו מתאים לכל אחד. דיור מוגן מתאים בעיקר לבני גיל הזהב אשר הם עצמאיים לחלוטין ואינם נזקקים לתמיכה או מטפל קבוע, כלומר, הדיירים עצמאיים לחלוטין, הם אלו שמחליטים מה יכלול סדר היום שלהם ואילו ההנהלה של הבית דיור מוגן אינה מתערבת כלל בשגרת היום שלהם., רבים שואלים את עצמם מה עדיף להם בית אבות או עובד זר ?

לאור העובדה שבני גיל הזהב אינם הופכים צעירים יותר יש לקחת בחשבון את הנושא של חוסר תפקוד בשלב כזה או אחר. נושא זה עלה מספר פעמים עד שסודר והיום ישנם בתי דיור מוגן רבים אשר פתחו מחלקה סיעודית או מחלקה לתשושים המאפשרת לאותם דיירים שהגיעו למצב של חוסר תפקוד לעבור למחלקה סיעודית על מנת לקבל טיפול ייעודי המתאים למצב הבריאותי שלהם.

דיור מוגן – ממה הוא מגן על הדיירים?

דיור מוגן הוא שם שנבחר לסוג בית ההורים אך חשוב לזכור כי בית הורים זה אכן מגן עם הקשישים החיים בו. הגיל השלישי מאופיין בתחושות דיכאון או שעמום ובבית דיור מוגן עושים כמעט הכל על מנת להפיג תחושות אלו וכן נותנים טפול לכל דייר ללא קשר למצבו הבריאותי.

לסיכום

דיור מוגן הוא פתרון מעולה להורים שלנו אשר מגיעים לגיל מבוגר. הדיור המוגן מאפשר לאותם קשישים לחיות חיים מעניינים עם בני גילם – דבר המאפשר לשתף חוויות, להזדהות עם חוויות וכדומה.

בית אבות ב{HEBROW}

תוכן עניינים

Nursing Home Guidance

הנחיות חשובות לבחירת בית אבות סיעודי

במהלך בחירת בית אבות סיעודי, חשוב להבין את צרכי האדם שצפוי להתגורר במקום. זה יכול להיות הכל מהכוח הפיזי של האדם, המצב הנפשי שלו, הצורך בטיפולים מיוחדים או הצורך באישורים מסוימים. הכרה תמהה בצרכים תוכל להכווין את החיפוש אל המקום המתאים ביותר.

לקריאת המאמר »
עורכת דין

הבטחת מורשתך: המשמעות של יצירת צוואה לאזרחים ותיקים

ככל שאנו נכנסים לשנות הזהב שלנו, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לעשות סידורים לעתיד. זקנים רבים מתעלמים מהחשיבות והצורך ביצירת צוואה. קשישים רבים מניחים שרכושם יעבור אוטומטית ליקיריהם, אך ללא צוואה, אין ערובה לכך שרצונותיהם יתגשמו.

לקריאת המאמר »